Technische specificaties

K8

Motor
Voor de races in het I.D.M en O.N.K. seizoen 2008 wordt gebruik gemaakt van een Suzuki GSX-R 600 K8 die is geprepareerd door Hoegee motor techniek compleet met een Yoshimura uitlaatsysteem, Öhlins vering,Yoshimura computer en een quickshifter.

Type: Supersport 600
Boring x slag (mm): 67.0 x 42.5 mm
Aant. kleppen per cylinder: 4
Klepbediening: d.m.v. nokkenas
Brandstoftoevoer: injectie, 2 injectoren per cylinder
Ontsteking: elektronisch
Vermogen: 127 PK bij 16500 t-pm
Max. koppel: 79.2 NM bij 13500 t-pm
Koppeling: meervoudige platen in olie + slippercluts
Startsysteem: elektrisch
Topsnelheid: meer dan 265 km/uur
Versnellingsbak: 6 Versnellingen met quick shifter
Aandrijving: tandwielen met ketting
Banden: Pirelli Supercorsa race
120/70-17 voorband
180/55-17 achterband

Monteurs
Het afstellen en sleutelen aan de machines gebeurt op aansturing van één hoofdmonteur. Alle te verrichten handelingen zijn volgens strakke procedures vastgelegd in sleutelprotocollen en aftekenlijsten. Op deze wijze wordt een standaard continuïteit van handelen gegarandeerd.
Tijdens het seizoen is er volledige ondersteuning van Hoegee Motortechniek.

Hoegee Motortechniek
Hoegee Motortechniek is een gespecialiseerd bedrijf in Giessen (N.Br.). Ter plekke kunnen op de TT-E Dyno testbank de meest optimale prestaties gehaald worden uit de motor. Daarnaast zijn zij tevens Yoshimura Performance center en Öhlins speciaalzaak. Hoegee motortechniek is dé huis-tuner van Suzuki motoren.
Marc Hoegee is tevens eigenaar van het World SuperSport Team en heeft in de loop der jaren enorme kennis en ervaring opgebouwd in de motorracerij op het allerhoogste niveau. (World Championship en Motor GP)
In 2007 werd de Gouden Motorster aan hem uitgereikt . Hoegee kreeg deze onderscheiding voor zijn verdiensten als monteur, tuner en eigenaar/manager van wegraceteams gedurende de afgelopen jaren.